basta
 
نویسندگان
لینک دوستان
لینکی ثبت نشده است
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
پیوندهای روزانه
لینکی ثبت نشده است

این قطعه آسیب ببیند و مشکل آن رفع نشود، دردسرهای زیادی برای خودرو به وجود می آورد. لنت ترمز جلو سراتو بسیار زودتر از لنت عقب آن دچار فرسودگی می شود. لنت ترمز جلو سراتو هر ۲۰ هزار کیلومتر باید تعویض گردد.

لنت ترمز عقب نقش بسیار مهم و حیاتی در عملکرد خودرو دارد. به همین دلیل بهتر است به خوبی بررسی و هر چند وقت یکبار چک شود. لنت ترمز عقب سراتو در هنگام ترمز گیری و پارک کردن از حرکت و تکان خوردن چرخ های ماشین جلوگیری می کند. به طور میانگین هر ۴۰ هزار کیلومتر لنت ترمز عقب سراتو باید تعویض شود. این لنت ۴۰ درصد نیروی ترمز را بر عهده دارد و کوچک تر از لنت جلو می باشد.

عمر مفید لنت ترمز

عمر لنت ترمز به عوامل مختلفی بستگی دارد که مهم ترین آن ها را در زیر بررسی کرده ایم. با رعایت کردن این موارد می‌ توان عمر لنت ترمز را تا حد زیادی افزایش داد.

• گرفتن بیش از حد ترمز و کلاج در ترافیک موجب زودتر فرسایش پیدا کردن لنت ترمز سراتو می شود. در زمان رانندگی تا می توانید زودتر و با فشار کمتری ترمز بگیرید و به جای ترمز گرفتن، پدال گاز را رها کنید تا نیازی به گرفتن ترمز نباشد. زیرا ترمز ناگهانی به لنت بیشتر آسیب وارد می کند.
• منطقه آب و هوایی در عمر مفید لنت ترمز موثر است. در منطقه هایی که حرارت بالا و گرم می باشد، لنت ترمز منبسط می شود و زودتر دچار فرسایش می گردد. مناطق سردسیر و دما پایین نیز مکجب فرسایش لنت ترمز می شود.
• وزن خودرو، اضافه بار و سرنشینان نیز موجب کاهش عمر مفید لنت ترمز می گردند.
بهترین زمان تعویض لنت ترمز سراتو

لنت ترمز سراتو یکی از لوازم یدکی سراتو به حساب می‌آید. برای این قطعه زمان تعویض دقیقی نمی‌توان در نظر گرفت. اما به طور کلی، بعد از طی کردن ۳۵ الی ۴۰ هزار کیلومتر لازم است تا لنت های خودرو را بررسی نمایید. در صورتی که ۸۰ درصد ضخامت گوشته ی لنت مصرف شده باشد، باید برای تعویض آن اقدام نمایید.
نکات مهم در زمان تعویض لنت ترمز

• زمانی که لنت ترمز را تعویض می کنید، ترمز ماشین ضعیف می شود. بنابراین باید با احتیاط رانندگی نمایید.
• از ترمز کردن های شدید و پشت سر هم خودداری کنید و به لنت ترمز فشار نیاورید.
• به لنت ترمز تازه فرصت دهید تا آب بندی شود. به این صورت که خطوطی که بر روی دیسک چرخ است روی لنت ترمز بیفتد و به اصطلاح آب بندی شود‌.
• اگر لنت ترمز جلو و عقب خودرو در زمان یکسان تمام شد، حتما در تعویض لنت جلو و عقب فاصله ۳ الی ۴ روز دهید. زیرا هنگام تعویض هم زمان لنت جلو و عقب خودرو، لنت ترمز به شدت ضعیف می شود و بسیار خطرناک است.
سخن پایانی درباره لنت ترمز سراتو

همانطور که گفته شد، لنت ترمز قطعه ای حیاتی و مصرفی برای خودروها به خصوص سراتو است. کیفیت بالای لنت ترمز، ضریب امنیت خودرو را افزایش می دهد. بعد از هر ۴۰ هزار کیلومتر باید این قطعه کوچک را تعویض نمود. در صورتی که اقدام به تعویض آن نکنید، عملکرد سیستم‌ موتور دچار اختلال می شود و حوادث جبران ناپذیری رخ می دهد.

امتیاز:
 
بازدید:
[ ۲۸ آبان ۱۴۰۲ ] [ ۰۶:۰۷:۴۴ ] [ admin ]
[ ]
.: Weblog Themes By 123blog :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب
موضوعی ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت   لغو عضویت
امکانات وب